Цiєї новацiї львiв’яни чекають з острахом. Чому з острахом? Бо зi слiв посадовцiв усе буде просто i гарно, тодi як звичайнi люди не до кiнця розумiють, яка маршрутка куди тепер їхатиме i чому доведеться добиратися в рiзнi райони з пересадками.
Нову маршрутну мережу для Львова розробляли нiмцi, адаптовували французи з компанiї «Луїс Бергер» та фахiвцi НУ «Львiвська полiтехнiка», розповідає кореспондент видання «Експрес» Оля Піліщук.
Найперша змiна: загальну кiлькiсть автобусних маршрутiв скорочено iз 74 до 46. З них 6 будуть радiальними — курсуватимуть з периферiйних районiв у центральну частину мiста. Решту 40 маршрутiв назвали хордовими, i вони з’єднуватимуть рiзнi райони, оминаючи центральну частину мiста.
Те, що багато кому доведеться добиратися на роботу двома маршрутками, посадовцi хибою не вважають. Чиновники вiрять, що водiї дотримуватимуться iнтервалу руху, який не перевищуватиме десяти хвилин.
Про нову систему маршрутної мережi читачам «Експресу» розповiдають Андрiй Бiлоус, заступник начальника управлiння транспорту i зв’язку Львiвської мiської ради, та Роман Кiндер, представник компанiї «Луїс Бергер».
— Чим зумовлена потреба докорiнно змiнити дотеперiшню систему?
А. Бiлоус: — Нi для кого не секрет, що на громадський транспорт у нашому мiстi можна почути лише нарiкання. Крiм того, з 74 маршрутiв, якi дiють на сьогоднi, через центр проходить аж 31.
Р. Кiндер: — Щоб удосконалити систему транспортного руху, вирішено скоротити кiлькiсть маршрутiв, уникнути дублювання їх та запровадити систему радiальних i хордових машрутiв.
— Пояснiть нашим читачам, що таке хордовi, а що таке радiальнi маршрути…
А. Бiлоус: — Радiальнi маршрути сполучатимуть центр мiста з периферiйними частинами. Таких маршрутів буде шiсть. Щоб краще зрозумiти, уявiть собi коло, яке має точку посерединi — центр. I має радiуси — вiдстань вiд центра до межi кола. Так i центр Львова — це своєрiдна центральна точка, з якої радiальнi маршрути пролягають до периферiйних частин.
Для пасажира визначальним є маршрут, яким рухається автобус, а не те — радiальний вiн чи хордовий. Пасажир знатиме, що до центру їдуть шiсть маршруток, а решта його оминає. А для кращого орiєнтування ми запропонували розбити мiсто на вісім транспортних зон, кожна з яких матиме свiй колiр. Вiдтак буде розроблено вiдповiдний дизайн табличок у маршутках та дорожніх знакiв на зупинках. Це допоможе орiєнтуватисяь яка маршрутка i до якого району курсує.
На бiчнiй табличцi, що розмiщена в маршрутцi, буде вказано, через якi зони їде автобус, i зазначено його зупинки. I всi дорожнi знаки на зупинках матимуть облямiвку того кольору, у якiй зонi є певна зупинка.
— У нас i зараз рiдкiсть побачити не набиту вщерть маршрутку. Чи не призведе зменшення кiлькостi маршрутiв до чергових незручностей?
А. Бiлоус: — Ми скорочуємо кiлькiсть маршрутiв, а не кiлькiсть автобусiв. Умовами конкурсу для перевiзникiв передбачено, що на маршрутах мають їздити великогабаритнi автобуси класу «Богдан», загальною пасажиромiсткiстю не менш як 35 мiсць. I не лише такi. У Львовi курсуватимуть i великi автобуси з низькою пiдлогою на 70 пасажиромiсць. А iнтервал руху маршруток буде 10 хвилин. Тому автобусів вистачатиме.
Р. Кiндер: — Зменшення кiлькостi маршрутiв уможливить оптимiзацiю транспортної системи i дотримання заданих iнтервалiв. Особливо в центральнiй частинi мiста.
— Скiльки загалом автобусiв курсуватиме мiстом?
А. Бiлоус: — На конкурс виставлено загалом 550 автобусiв по мiсту.
— Ви обiцяєте 10-хвилинний iнтервал руху. Хто це контролюватиме?
Р. Кiндер: — У майбутньому планують створити єдиний центр керування рухом. А з 1 сiчня, згiдно з умовами конкурсу, перевiзники зобов’язанi обладнати всi транспортнi засоби GPS-модулями. Останнi будуть з’єднанi з центром керування, який i вiдстежуватиме дотримання графiкiв руху.
— Якщо людинi на роботу треба дiставатись двома маршрутками, їй доведеться двiчi платити. Так виходить?
А. Бiлоус: — Наразi так.Але так буде лише до моменту запровадження електронного квитка, який планується ввести у травні.
— Пiдсумовуючи нашу розмову, назвiть три переваги нової транспортної системи.
Р. Кiндер: — Перша перевага: надання прiоритету електротранспорту. Друга перевага — дотримання iнтервалiв руху буде бiльш можливим у новiй мережi, анiж у нинiшнiй. I ще однiєю перевагою буде те, що нову систему запроваджують пiд електронний квиток. А система такого квитка, яку реалiзують згодом, дасть пасажирам бiльшу мобiльнiсть.
У нас люди звикли до того, що маршрутки пiд’їжджають i стають майже бiля кожного будинку. I найбiльше не вдоволенi будуть тим, що львiв’ян намагатимуться вiдучити вiд такої звички, а призвичаїти до того, що автобус спиняється у чiтко визначених мiсцях, тобто на зупинках.
Джерело: expres.ua, фото: vinnikiplus.in.ua
Приєднайся до сайту Винники Plus у acebook,
контакті та в
Однокласниках
Читайте також: